sahabat-2 !

Meaning of CINTA

Assalamualaikum to all readers


apa erti cinta ?? aku pun taklah tahu sgt . tp ini pendapat aku sbg seorang remaja yg da byk lalui Cinta ni .. Cinta sebenarnya tu biasa la , perasaan syg antara 2 insan yg saling menyayangi . kalau salah seorg je merasa syg , yg sorg lg tu sebenarnya bkan syg ..  tp kesian atau suka sahaja . atau ada sbb tertentu . bila bertanya soal cinta je , ada org ckp faham . tp sebenarnya tak faham pun . cinta tu dtg tanpa sbb biasanya . sbb tu org ckp cinta tu buta . contoh cinta tu buta , mcm aku .. kdg-2 aku suka pd org yg lgsg tak kacak , ada yg gemuk , ade yg org tak minat tgk muka dea . tp aku minat . sbb ianya dtg tanpa sbb .. kalau cintakan org bersbb , sape tau aset yg kita suka kt org tu akan hilang .. pas tu kita makin lma mkin jauhkan diri dari org tu . pas tu mula la .. curang , gaduh , putus . tp kalau kita da dpt org yg cantik or kacak , itu kira 1 bonus . benda yg perlu kita titikberatkan dlm sesebuah hubungan ialah persefahaman , toleransi , kepercayaan & keselesaan . kalau ada kemusykilan terhadap psgn , jgn terus terjah je . selidik dulu . kalau kita tak bole nak bersabar , lebih elok duduk bertapa dlm gua . n lastly , yg penting sekali , hati ..


mutiara kata utk yg bercinta tu , berterus teranglah walaupun pahit drpd kita terus menipu lg la parah .. pas tu , sayangilah dgn apa yg kita ada , bukan cuba kejar dgn apa yg kita mahu . kalau rasa ni tak cukup lg , tanya la lg .. haha .


sampai sini je lha .. assalamualaikum ;)


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 org cakap-2:

semua catatan adalah hak milik Nurul Ain Nahar @ Si Kenitt